LA REGIÓ EN LA PANTALLA

LA REGIÓ EN LA PANTALLA. EL CINEMA I LA IDENTITAT DELS VALENCIANS

Editorial:
AFERS
Año de edición:
Materia
Historia
ISBN:
978-84-16260-11-9
Páginas:
240
19,00 €
IVA incluido
Disponible en 1 semana
Añadir a la cesta

Marta García Carrión (Requena, 1979) és doctora en història per la Universitat de València i professora al Departament d?Història Contemporània d?aquesta universitat. És autora de Sin cinematografía no hay nación: drama e identidad nacional en la obra de Florián Rey (2007) i Por un cine patrio. Cultura cinematográfica y nacionalismo español (2013), a més d?articles i contribucions a obres col?lectives. Així mateix, juntameant amb José Carlos Rueda, ha coordinat el volum Identitats nacionals a l?Estat espanyol. El cinema i la televisió de la revista Afers (2013). La seua investigació se centra en el món del cinema des de la perspectiva de les identitats nacionals i regionals, així com també de la relació entre el llenguatge fílmic i el nacionalisme.


La difusió dels imaginaris nacionals i regionals ha estat, històricament, un dels elements més destacats d?un dels espectacles de masses més populars al País Valencià, el cinema, un tema, però, poc estudiat. Aquest llibre, de fet, és la primera aproximació als imaginaris fílmics valencians i al paper del cinema en la construcció de la identitat dels valencians, des de les primeres projeccions a la fi del segle XIX fins a la dictadura franquista. La regió en la pantalla analitza les pel?lícules i el material fílmic conservat, però també aborda l?evolució històrica del cinema, les seues relacions amb altres formes culturals i d?oci, les dificultats de la indústria del cine al País Valencià i la construcció d?una cultura cinematogràfica entre el públic valencià. S?hi presta especial interès a la presència del valencià o els símbols regionals en el cinema i la seua significació a la primera meitat del segle XX, en una narració històrica protagonitzada per noms tan diversos com ara Maximilià Thous, Concha Piquer, Vicent Blasco Ibáñez, Cifesa o El faba de Ramonet. El cinema valencià va patir una paradoxa: tot i que disposava de nombrosos materials per a construir-se (com ara elements literaris o pictòrics) i un públic molt receptiu, mai no es va consolidar una tradició veritablement sòlida.

Marta García Carrión centra la seua investigació en el món del cinema des de la perspectiva de les identitats nacionals i regionals, així com també de la relació entre el llenguatge fílmic i el nacionalisme.